Bokningsbära kurser syns på vår
bokningssida. Bokningen för görs endast via hemsidan och det är först till kvarn som gäller.
Har ni lediga platser till någon av era crawlkurser?
Om ni kan inte se några bokningsbära kurser på vår
bokningssida betyder det antigen att kurserna är redan igång och det går inte att boka längre eller att grupperna är fullbokade. Vi rekommenderar att man gör en
intresseanmälan på länken här för
att få information när vi öppnar nästa omgång av crawlkurser.
Vilket steg (nivå) ska jag välja?
Jag kan inte se grupper för perioden jag skulle vilja boka på bokningssidan. Vad betyder det?
Om du inte kan se gruppen för perioden du vill boka lektioner för betyder det att dessa grupper är fullbokade eller ännu inte är öppna för bokningar.
Ingår inträde till badet i kursavgiften?
Inträde ingår i priset. Mer information kommer i PM vanligtvis en vecka innan kursstart.
Kan man ställa sig i kö för en plats?
Det är först till kvarn som gäller och vi har inget kösystem. Om den önskade gruppen är fullbokad kan du välja att bevaka gruppen. Detta gör du genom att klicka på "bevaka grupp". I fall det blir en ledig plats i gruppen kommer alla som är med i bevakningslistan få ett mejl som meddelar om att en plats har blivit ledig. Återigen först till kvarn! Du kan också anmäla ditt intresse och vi informerar dig när det blir dags att anmäla sig igen.
Jag fick inte plats i den grupp jag önskade – vad kan jag göra?
Tyvärr har vi inget kösystem för grupperna. Om gruppen du vill boka är fullbokad har du två alternativ:
1) Du kan du välja att bevaka gruppen. Detta gör du genom att klicka på "bevaka grupp". I fall det blir en ledig plats i gruppen kommer alla som är med i bevakningslistan få ett mejl som meddelar om att en plats har blivit ledig.
2) gör en intresseanmälan genom formuläret här
Jag har anmält intresse genom formuläret. Vad betyder det?
Att anmäla intresse innebär varken att du har en garanterad plats i en grupp eller att du står i kön utan det betyder att du kommer att få viktigt information om när vi öppnar anmälan igen osv. Du behöver alltså inte leta efter information på vår webbsida själv utan du blir påmind om det.
Jag missade en eller flera tillfällen. Kan jag få ersättning för det? Kan jag simma med en annan grupp istället?
Kurserna omfattar inte extralektioner för simmare som är uteblivande vid ett eller flera lektionstillfällen. Om man missar en träning, får man delta vid resterande tillfällen och eventuellt ta igen den förlorade träningen på egen hand och på egen bekostnad, exempelvis med hjälp av föregående lektionens övningsmoment. Fråga gärna din tränare om tips.
Kan jag ta privatlektioner?
Vi erbjuder privata lektioner på Eriksdalsbadet på tisdagar kl. 11:00 - 12:00. Läs mer om det på denna sida.
Kan jag få ett fullständigt kvitto som gäller att få ut ett friskvårdsbidrag?
För ett fullständigt kvitto, kontakta info@polisensimning.se. Mer detaljer om friskvårdsbidrag finns under fliken friskvårdsbidrag.
Måste man jobba som polis för att kunna deltaga?
Nej, vår förening bär bara Polisens namn men har ingen koppling till Polisen nuförtiden.
Vilka avbokningsregler gäller för era crawlkurser?
Alla eventuella avbokningar eller önskemål om byten ska ske via mail till admin@polisensimning.se.
- Medlemsavgift: Medlemsavgiften på 100 kr återbetalas aldrig.
- Mer än 14 dagar före kursstart: Hela kursavgiften, förutom medlemsavgift, återbetalas.
- 7 till 14 dagar före kursstart: 50% av kursavgiften, förutom medlemsavgift, återbetalas.
- Mindre än 7 dagar före kursstart: Hela kursavgiften debiteras, ingen återbetalning sker.
Undantag: Vid uppvisande av läkarintyg kan återbetalning ske vid skador eller allvarliga sjukdomar. Återbetalningen kommer att beräknas från den dag vi mottar läkarintyget. Var god notera att kurserna kan komma att avbokas om vi inte har tillräckligt många simmare inbokade.
Jag ska få pengarna tillbaka. Hur fungerar det?
Det är Qvickly sko sköter våra betalningar. Om du redan har betalat kommer de att återbetala dig. En kortbetalning återbetalas automatiskt till det konto ditt kort är knutet till. Om det gäller en faktura eller delbetalning står instruktioner i mailet som skickats till dig med en kreditfaktura. Du når Qvickly över telefon på 010-898 99 29 precis som tidigare. Vill ni istället skicka mail så når ni deras kundtjänst på info@qvickly.io.
Hur lång tid tar en återbetalning?
Om du har betalt med kort eller Swish går återbetalningen tillbaka till dig direkt. Observera att det kan ta ett par bankdagar, beroende på vilken bank du har, innan pengarna är synliga på ditt konto. Om du har betalt med faktura eller delbetalning kan det ta upp emot 10 bankdagar från det att du angett alla obligatoriska uppgifter innan återbetalningen är synlig på ditt konto.