När öppnar anmälan för Sim & Hälsa grupper?
Vårtermin:
Den 15 december öppnar vi bokningen för nuvarande medlemmar.
Den 20 december öppnar vi bokningen för icke-medlemmar.
Bokningarna öppnar enligt följande tidsschema:
- kl. 8.00: Simskolegrupper (Baddaren-Hajen)
- kl. 9.00: Utmanaren och Sim och Hälsa
Hösttermin:
Den 15 juni kl. 8:00 öppnar vi bokningen för nuvarande medlemmar.
Den 20 juni kl. 8:00 öppnar vi bokningen för icke-medlemmar.
Bokningarna öppnar enligt följande tidsschema:
- kl. 8.00: Simskolegrupper (Baddaren-Hajen)
- kl. 9.00: Utmanaren och Sim och Hälsa
Jag kan inte se grupper för perioden jag skulle vilja boka på bokningssidan. Vad betyder det?
Om du inte kan se gruppen för perioden du vill boka lektioner för (tex VT, HT eller Sommar) betyder det att dessa grupper ännu inte är öppna för bokningar. Om du vill ha ett exakt datum anmäl ditt intresse.
Kan man ställa sig i kö för en plats?
Det är först till kvarn som gäller och vi har inget kösystem. Om den önskade gruppen är fullbokad kan du välja att bevaka gruppen. Detta gör du genom att klicka på "bevaka grupp". I fall det blir en ledig plats i gruppen kommer alla som är med i bevakningslistan få ett mejl som meddelar om att en plats har blivit ledig. Återigen först till kvarn! Du kan också anmäla ditt intresse och vi informerar dig när det blir dags att anmäla sig igen.
Jag fick inte plats i den grupp jag önskade – vad kan jag göra?
Tyvärr har vi inget kösystem för grupperna. Om gruppen du vill boka är fullbokad har du två alternativ:
1) Du kan du välja att bevaka gruppen. Detta gör du genom att klicka på "bevaka grupp". I fall det blir en ledig plats i gruppen kommer alla som är med i bevakningslistan få ett mejl som meddelar om att en plats har blivit ledig.
2) gör en intresseanmälan genom formuläret här
Jag har anmält intresse genom formuläret. Vad betyder det?
Att anmäla intresse innebär varken att du har en garanterad plats i en grupp eller att du står i kön utan det betyder att du kommer att få viktigt information om när vi öppnar anmälan igen osv. Du behöver alltså inte leta efter information på vår webbsida själv utan du blir påmind om det.
Varför har mitt barn rekommenderats att gå samma grupp en gång till?
Barn utvecklas olika snabbt. Det är vanligt att barn rekommenderas att gå samma grupp en gång till om alla kriterier för gruppen inte uppnåtts. När man går från en grupp till en annan (högre nivå) är kriterierna mer avancerade och kräver mer av simmaren. Om du har frågor om ditt barns simutveckling, var god kontakta ansvarig tränare direkt. Kontaktar ni oss på kontoret kan vi tyvärr inte ge information om varje enskild simmare.
Var kan jag se grupprekommendationen för nästa termin (endast medlemmar)?
För att se grupprekommendationen, följ instruktionerna nedan:
- Gå till vår hemsida
- Klicka på ”Boka en kurs! - Boka här”
- Klicka på "Så fungerar det" längst upp till höger för mer information.
Efter du har loggat in, visas den rekommenderade gruppen högst upp på bokningssidan och ger därmed en fingervisning till medlemmen om vilken grupp som är lämplig för just den.
Vilken grupp passar bäst för mitt barn (endast nya medlemmar)?
För att kunna avgöra vilken grupp som passar ditt barn bäst, var god läs gruppbeskrivningarna och kriterierna som finns på vår hemsida på denna länk noga:
Simskola grupper
Utmanaren grupper
Sim & Hälsa grupper
Vilken kurs passar bäst för mitt barn: Utmanaren eller Sim och Hälsa?
Våra Utmanargrupper är de första stegen mot tävlingssimning. Vi rekommenderar dessa grupper till simmare 7-12 år som är intresserade av ett mer tävlingsorienterat program. Våra grupper inom Sim & Hälsa har inget krav på tävling. Vi rekommenderar dessa grupper till simmare 7–20 år som är intresserade av en mer lättillgänglig och social träningsform.
Vad god notera att föreningen är väldigt förstående till att den individuella synen på tävling kan ändras över tiden; man kan därför alltid byta mellan utmanaren/mästerskapsgrupper och icke-tävlingsgrupper om en sådan önskan skulle uppstå
På vilka anläggningar/bassänger har vi verksamhet?
Vi erbjuder simlektioner för barn på alla nivåer och åldrar på följande anläggningar: Eriksdalsbadet, Forsgrenska badet, Gubbängsbadet, GIH-badet, Kronobergsbadet, Västertorps Simhall, Skärholmens simhall och Högdalens simhall.
Vart vänder jag mig om jag som förälder har synpunkter på träningen?
All konstruktiv feedback uppskattas av klubben. Vi strävar alltid efter att förbättra kvalitén på våra lektioner. Det mest effektiva sättet att ge feedback är att personligen prata med ansvarig tränare vid poolkanten antingen före eller efter lektionen. Om förbättring inte skett efter samtalet ber vi er kontakta oss på simskola@polisensimning.se.
Hur anmäler jag frånvaro?
Var god kontakta simskola@polisensimning.se om du vet att ditt barn kommer att vara frånvarande från en träning. Vi vidarebefordrar informationen till ansvarig tränare.
Vilka avbokningsregler gäller för era kurser?
Alla eventuella avbokningar eller önskemål om byten ska ske via mail till admin@polisensimning.se.
- Medlemsavgift: Medlemsavgiften på 100 kr återbetalas aldrig.
- Mer än 14 dagar före kursstart: Hela kursavgiften, förutom medlemsavgift, återbetalas.
- 7 till 14 dagar före kursstart: 50% av kursavgiften, förutom medlemsavgift, återbetalas.
- Mindre än 7 dagar före kursstart: Hela kursavgiften debiteras, ingen återbetalning sker.
Undantag: Vid uppvisande av läkarintyg kan återbetalning ske vid skador eller allvarliga sjukdomar. Återbetalningen kommer att beräknas från den dag vi mottar läkarintyget. Var god notera att kurserna kan komma att avbokas om vi inte har tillräckligt många simmare inbokade.
Jag ska få pengarna tillbaka. Hur fungerar det?
Det är Qvickly sko sköter våra betalningar. Om du redan har betalat kommer de att återbetala dig. En kortbetalning återbetalas automatiskt till det konto ditt kort är knutet till. Om det gäller en faktura eller delbetalning står instruktioner i mailet som skickats till dig med en kreditfaktura. Du når Qvickly över telefon på 010-898 99 29 precis som tidigare. Vill ni istället skicka mail så når ni deras kundtjänst på info@qvickly.io.
Hur lång tid tar en återbetalning?
Om du har betalt med kort eller Swish går återbetalningen tillbaka till dig direkt. Observera att det kan ta ett par bankdagar, beroende på vilken bank du har, innan pengarna är synliga på ditt konto. Om du har betalt med faktura eller delbetalning kan det ta upp emot 10 bankdagar från det att du angett alla obligatoriska uppgifter innan återbetalningen är synlig på ditt konto.
Erbjuder ni privatlektioner?
Vi erbjuder i dagsläget inte privatlektioner.